۵ دارایی بسیار مهم و ارزشمند کارآفرینان موفق

واژه ی «کارآفرین» در گذشته اعتباری که امروزه با خود یدک می کشد را نداشت. آن روزها اغلب مردم با شنیدن آن فکر می کردند بیکار هستید و در زیرزمین خانه ی پدر و مادرتان زندگی می کنید. اما کارآفرینان ماندگار شدند و شاید این ماندگاریِ خود را مدیون نیروی قدرتمند تنوعی باشند که در میان این قشر وجود داشته و دارد.

کارآفرینی

از آن زمان تا کنون، کارآفرینان ثابت کرده اند دارایی های فوق العاده ارزشمندی برای اقتصاد ما هستند. ایده های بزرگ آنان ابزار هایی در اختیار ما قرار داده است که امروزه نه تنها جامعه ی ما را به پیش می رانند، بلکه مشاغل زیادی نیز در مسیر این فرایند ایجاد کرده اند. اینگونه است که واژه ی «کارآفرین»، امروزه با اسامی برخی از هوشمند ترین انسانهای تاریخ گره خورده است. اما برای قرار گرفتن در جرگه ی کارآفرینان باید علاوه بر هوش، خصوصیات متعدد دیگری نیز داشته باشید. دان ویتمرز، مؤسس و مدیر عامل سازمان Mobile Leaders Alliances است. او پس از زیر نظر داشتن استراتژی موبایلی چند برند معتبر نظیر کروگر، هاسبرو و ویزا، و کار کردن با صد ها نوآور در این زمینه، ۵ خصوصیت مشترک اکثر کارآفرینان را شناسایی کرده و برشمرده است. این ۵ ویژگی از این قرار اند:

۱- صبر برای ساختن کسب و کار خود از صفر تا ۱۰۰، باید صبر داشته باشید. در بازار امروز که نوجوانان ۱۵ ساله ی آن در حال فروش اپلیکیشن ها و فناوری های ساخت خود به گوگل، فیسبوک و یاهو با قیمت های چند ده میلیارد دلاری هستند، گرفتار شدن در بازی طاقت فرسای موش و گربه کار آسانی است. یک کسب و کار موفق با یک زیربنای قدرتمند آغاز می شود و اغلب مواقع همین پی ریزی مستحکم است که شرکت های بزرگ را جذب می کند.

۲- شهامت شهامت تعیین جهت را داشته باشید. همیشه در طول مسیر با کسانی مواجه خواهید شد که خوشحال می شوند به شما بگویند اگر در کسب و کار و یا محصولتان فلان تغییر را به وجود بیاورید بهتر است. بازخورد ها در بسیاری از موارد نقش سازنده ای دارند، اما شما باید شهامت لازم برای پیش بردن آرزوهای قلبی خود و ایجاد شرکتی که در ذهنتان متصور شده اید را داشته باشید. هیچ گاه فراموش نکنید: سریعترین مسیر بین دو نقطه، خط مستقیم است. اگر تمام زمان خود را صرف از این شاخه به آن شاخه پریدن کنید هیچگاه به مقصد مورد نظرتان نخواهید رسید.

۳- آمادگی تغییر مدام در حال یادگیری و بالا بردن سواد خود باشید چون کس دیگری وظیفه ای در قبال این موضوع ندارد. حوزه های موبایل و فناوری به سرعت در حال تغییرند، اما دنیایی از اطلاعات وجود دارد که تنها به اندازه ی یک کلیک با شما فاصله دارد. یاد گرفتن ریزه کاری های یک شغل جدید نه تنها می تواند برای شما صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته باشد، بلکه وقتی در مورد تمام جنبه های کسب و کار خود اطلاعات داشته باشید، می توانید با اعتماد به نفس در هر گفتگویی شرکت کنید و از کسی نترسید.

۴- فروتنی همه ی ما محدودیت هایی داریم؛ چه محدودیت زمانی و چه کمبود اطلاعات در مورد کارهای مختلف. هیچگاه از دانستن محدودیت های خود و کمک گرفتن از دیگران نترسید. موفق ترین کارآفرینان عادتی دارند و آن این است که خود را در جمع افراد باهوشتر از خودشان قرار می دهند. این کار دو کارکرد دارد: یک اینکه به بالا بردن آگاهی تان کمک می کند و دو اینکه، افراد با استعداد دیگری را نیز به سمت کسب و کار شما می کشاند.

۵- نوآوری داشتن یک پروژه ی در دست انجام عالی است. اما کارآفرینان موفق همیشه به قدم بعدی فکر می کنند. آنها خوب می دانند کارآفرینی یک نوع شیوه ی زندگی است، نه یک عنوان شغلی. در این مسیر مجبور خواهید شد تصمیمات دشواری بگیرید و مدام بین استراحت، تفریح و کار پای کامپیوتر، یکی را انتخاب کنید. اما اگر خود را وقف این شیوه ی زندگی کنید، آن تصمیمات دشوار در نهایت آنقدر ها هم محدودیت ساز به نظر نخواهند آمد.

اگر از این مهارت ها برخوردارید که خوش به حالتان، آنها را حفظ و تقویت کنید. اگر نه، هیچ وقت برای پرورش آنها دیر نیست، به تلاش خود ادامه دهید.

منبع: سایت ساتین

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟