کیفیت خشکبار ایرانی، با مطرح ترین برندهای اروپایی برابری می‌کند

اسماعیل اطمینان مخترع و فعال اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی درباره دستگاه میوه خشک کن خود که طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته و مورد توجه کشورهای اروپایی قرار گرفته است، اظهار داشت: در سال ۹۴ در بخش آجیل و تنقلات که ایران در تولید این مواد خوراکی ناتوان بود و یا برای تولید، متحمل هزینه های هنگفتی می شد، تصمیم گرفتم دستگاهی بسازم تا با آن بتوان میوه خشک شده تولید کرد.

خشکبار

وی افزود: این دستگاه میوه خشک کن را تنها من در ایران دارم و فن آوری آن حتی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و ترکیه بالاتر است. ارزش این دستگاه صنعتی تا ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که البته این دستگاه با ۳۰ میلیون تومان وامی که بسیج سازندگی برای ما فراهم کرد ساخته شد. این ۳۰ میلیون تومان در زمان مناسب به بنده داده شد که توانستم علی رغم در تحریم بودنمان، قطعات آن را تهیه و در گام بعد تولید کنم.

این مخترع درباره اتفاقاتی که بعد از تولید این دستگاه برای او پیش آمد گفت: از کشور ترکیه جهت بازبینی و تست محصولات ما به استان آذربایجان آمدند و پیشنهاد کردند که به کشور ترکیه بروم با تمامی امکانات، برای آن ها تولید کنم. در همین بین بسیج سازندگی دو نفر از وکلا باتجربه را در عقد این قرارداد ها فرستاد و در بطن موضوع قرار گرفتند و شرایطی را ایجاد کردند تا ایران در میان این کشمکش ها کشور متضرر نباشد. آن ها شرایط را قبول کردند تا چندی بعد برای تولید محصولات به کشور ترکیه بروم. در ادامه هم که از نخجوان تیمی آمد و درخواست همکاری داد.

اطمینان خاطرنشان کرد: از سازمان بسیج سازندگی کمال قدردانی و تشکر را دارم که توانست با حمایت ها و کمک های به موقع خود تا به اینجای کار، محصولاتی صادرات محور با بسته بندی های ویژه به اروپا داشته باشیم. وام ۴۰۰ میلیونی تومانی برای ساخت کارگاه و گرفتن تجهیزات از بانک کشاورزی به کمک و ضمانت بسیج سازندگی اتقاق افتاد.

فعال اقتصادی در مورد کیفیت محصولات میوه های خشک گفت: اصولا میوه خشک شده طرفداران زیادی در اروپا و جهان دارد اما به دلیل وجود شرکت های بزرگ و معتبر، تولیدکننده ها نمی توانند که در این بازار ها حضور پیدا کنند. اما با تولیدات ایرانی و دستگاهی که ساخته شد توانستیم کیفیت محصولات خود را حتی بالاتر از برندهای اروپایی ببریم و همین باعث شد تا محصولات ما به اروپا صادر شود.

منبع: خبرگزاری اقتصادی

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟