یک کارآفرین موفق با چه افکاری روز خود را شروع می کند؟

شروع صبح

اگر قصد دارید یک کارآفرین موفق شوید باید برای زندگی خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و به ویژه از صبح زود حداکثر استفاده را نمایید. صبح زود یک زمان ایده‌آل به منظور آماده‌سازی ذهن برای روز پیش روی است.

یکی از بهترین کارهایی که شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید انجام دهید این است که روزتان را با چند سؤال خاص و خوش‌بینانه آغاز کنید. با این سؤال‌ها می‌توانید رویکردتان را در برابر اتفاقاتی که در طول روز برایتان پیش می‌آید شکل دهید. این سؤال‌ها به شما کمک می‌کند تا با باز نگه‌داشتن چشمانتان فرصت‌های پیش روی را از دست ندهید.

در ادامه سه سؤالی پیشنهاد می‌شود که شما باید هر صبح به محض بیدار شدن از خودتان بپرسید.

سه سوالی که هر کارآفرین موفق هر صبح از خود می‌پرسد؟

امروز به چه کسی می‌توانم کمک کنم؟

پلاتو یک سخن مشهور دارد که می‌گوید: «مهربان بودن با هرکسی که ملاقات می‌کنی واقعاً یک نبرد دشوار است.» ساده است که از خواب بلند شوی و اولین تفکراتت این‌گونه باشد: «من به‌اندازه کافی نخوابیدم» یا «چه قدر کار دارم … چجوری این همه کار رو انجام بدم؟»

اگرچه این افکار کاملاً طبیعی هستند، ولی دشمن انگیزه هستند. هرکسی چیزی برای عرضه به دیگران دارد. بهتر است روزت را با این پرسش آغاز کنی که چگونه می‌توانی به دیگران خدمتی ارائه دهی؟ ارائه ارزش به شما در زندگی انگیزه بیشتری می‌دهد و شما را برای انجام کارهای بزرگ‌تر توانمندتر می‌کند. چند دقیقه صرف تفکر در مورد روش‌هایی کنید که از طریق آن‌ها می‌توانید به دیگران کمک کنید و کل روز به دنبال فرصت‌های جدیدی برای کمک به دیگران باشید.

امروز چه کار بهتری می‌توانم انجام دهم؟

این سؤال به‌دلخواه شما می‌تواند خاص یا کلی باشد. اما مهم این است که سعی کنید گام مثبتی در جهت هرروز بهتر از دیروز بودن بردارید.

آیا با وجود این‌که واقعاً نیاز به رفتن به باشگاه داشتید این کار را نکردید؟ چگونه می‌توانید یک گام مثبت در این زمینه بردارید؟ آیا با یکی از کارمندانتان با عصبانیت صحبت کردید و ای کاش می‌توانستید آن را بهتر مدیریت کنید؟ فکر کنید چگونه می‌توانید امروز او را بهتر درک کنید و اگر نیاز است از وی عذرخواهی نمایید؟

منظور این نیست که یک‌شبه بی‌نقص شوید. بلکه منظور این است که هرروز بهتر از دیروز شوید. همان‌گونه که یک کسب‌وکار یک‌شبه موفق نمی‌شود، شما به سرعت یک رهبر یا کارآفرین عالی نمی‌شوید. شما باید هرروز متعهدتر شوید که زندگی‌تان را بهبود دهید.

امروز چگونه می‌توانم ارزش خلق کنم؟

اگرچه این سؤال شبیه سؤال اول یعنی «امروز به چه کسی می‌توانم کمک کنم؟» است ولی این سؤال در مورد خلق ارزش از طریق کار است. مهم است که هرروز در مورد این فکر کنید که کارتان چه ارزشی برای دیگران ایجاد می‌کند. آنچه شما انجام می‌دهید باید اوضاع آدم‌های زیادی را بهتر کند.

این کار می‌تواند از طریق کیفیت بهتر محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌کنید یا حتی محتوای بهتری که به اشتراک می‌گذارید باشد. قالب و شکل مهم نیست بلکه ارزش اهمیت دارد. وقتی شما باانگیزه به دنبال خلق ارزش باشید در تحقق مأموریتتان نیز موفق‌ خواهید بود.

شما به عنوان یک کارآفرین یا یک علاقه‌مند به کارآفرینی باید قبل از خلق یک کسب و کار موفق بتوانید خودتان را فردی موفق و الگو کنید.

منبع: سایت ایده و خلاقیت

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟