اشتغال زایی هزاران نفری تنها با تعویض چادر نماز هر زن ایرانی

امیر خناسی یکی از تولیدکنندگان بزرگ در حوزه عفاف و حجاب در نشست هم اندیشی بحران حجاب ایرانی-اسلامی درباره تشکیل جلسات فرهنگی خصوصا در مورد حجاب زن در جامعه عنوان کرد: جلسات متعددی را حضور داشتم اما برای من تولیدکننده کوچکترین خروجی نداشته است که باعث حل مشکلات و معضلات من شود. من اولین کسی بودم که طرح “نذر حجاب” را در کشور همگانی کردم که در آن تعویض چادرهای نو با کهنه صورت گرفت. در این حوزه علاوه بر کار فرهنگی، اشتغال زایی هم انجام گرفته و من با کارخانه خود حدود ۱۱۰ نفر را استخدام کردم.

چادر

هیچ حمایت دولتی نشده ام

وی در خصوص حمایت های دولتی افزود: یک کارخانه با تولید لوازم جانبی حجاب همگی حاصل تلاش و سرمایه گذاری های بنده بوده است و هیچ گونه حمایت مالی و معنوی از جانب دولت حاصل نشده است. من هیچ انتظاری از دولت مردان محترم ندارم ولی تنها فقط سنگ اندازی نکنند، من می توانم قد بکشم و مشکلاتی که در حوزه عفاف و حجاب است، را مرتفع کنم.

 یا کمترین سود در بازار، مبارزه می کنم

این تولید کننده محصولات حجاب عنوان کرد: ۱۱۰ نفر کارگر در کاخانه ام مشغول کار هستند که همگی خانم هستند. بعضی از این خانم ها بی سرپرست اند و باید نیاز های زندگی خود را بدون کمک دیگران تامین کنند که کوچکترین مشکل است. من به عنوان تولیدکننده در حوزه حجاب عملا به تنهایی با دشمن جنگ و ستیز دارم. از طرفی به نوعی دولت خود را کنار کشیده است. با همه مشکلات محصولات ما با کمترین قیمت موجود در بازار ارائه می شود که همگی زیر ۱۰ هزار تومان قیمت دارند.

تولید کننده

مشکلات اقتصادی کارگر، کیفیت کار را پایین می آورد

خناسی گفت: در کارخانه همه جزئیات چراغ روشن است و تمام حقوق قانونی و عرفی رعایت می شود. حتی روانشناس برای مجموعه گرفته شده تا به مشکلات شخصی این کارگران رسیدگی شود اما افسوس که کارگر به قدری مشکلات شخصی و خانوادگی دارد که ذهنش مدام درگیر است و جایی برای کار کردن نمی ماند.

چندین سال است وعده ها رنگانگ می دهند 

خناسی افزود: از سال ۸۸ یک جلسه ای با مسوولین تشکیل دادیم و در آن جلسه مطرح شد که ما تولیدکنندگان عفاف و حجاب یک بورسی نداریم تا اجناسمان را در آنجا بفروشیم. ۸ سال از آن سال کذایی می گذرد اما آش همان آش است و کاسه همان کاسه!

چادر

منافع آقایان مهم تر است

این تولیدکننده اظهار داشت: در شهرک راه آهن تهران مجتمع تجاری یاس با بچه های پوشاک عفاف و حجاب رونق گرفت اما به محض پیشرفت، شروع به گرفتن اجاره های ۸ میلیون و ۹ میلیون تومان کردند که از عهده هر فروشنده و تولیدکننده ای خارج است. اولین مجموعه کامل حجاب را من خناسی که بالا ۲ میلیارد هزینه شد ارائه کردم اما رزومه ای شد برای آقایان و امتیازش را از من گرفتند. در بحث طرح نذر چادر هم من به عنوان یک پله شدم تا آقایان از آن بالا روند.

تعویض تنها یک چادر نماز، اشتغال زایی چشم گیری ایجاد می شود 

خناسی عنوان کرد: جلسه تشکیل شد و من برای مسوولین معادله حل کردم که اگر یک خانم چاردی تنها فقط یک چادر نمازش را تعویض کند آماری چون ۳۵ میلیون تولید چادر اتفاق می افتد که یک اشتغال زایی عظیم رخ می دهد اما حمایت کجاست؟ من از چادر نماز تنها ۵۰۰ تا تک تومان سود می کنم اما مسوولین کجا هستند؟

چادر گران ترین پوشش است 

وی افزود: یک روستایی ۱۵ سال پیش ازدواج کرده بود اما به دلیل بالا بودن قیمت چادر نمی تواند چادر خود را تعویض کند. در مملکتی که اسلامی است و حجاب مردمش صد در صد پوشش است، یک پاساژ وجود ندارد تا مردمش آنجا حضور پیدا و با پایین ترین قیمت خرید کنند و این موضوع را یکی از مشتریان خارجی برای من باز کرد که از خجالت نمی دانم چه بگویم!

تولیدی پوشاک ترکیه با حمایت دولت بازار اروپا را گرفتند 

این تولید کننده بیان کرد: سال ۲۰۰۰ دولت ترکیه اعلام کرد تا تولیدکننده ها جلو آیند تا وام بگیرند و برای باز پرداخت آن مهلت ۱۲ ساله به آن ها داده شد. سال ۲۰۱۲ ترک ها که کلاس کارشان زبان زد تمام دنیا است و مثلا سایز لارج لباسشان در تمام استان هایشان یکی است نه مثل ایران ما، دولت تمام وام های آن ها را بخشید و باعث شد ۹۸ درصد از تولیدی های کشورشان یک جهش رشد داشته باشند.

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟