صدور ضمانت‌نامه برای کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان با دستور وزیر کار

مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به اینکه صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری تعاون در دولت یازدهم به نسبت دولت قبل با افزایش ۴ برابری سرمایه مواجه بوده است،‌ اظهار داشت: سرمایه این صندوق با افزایش ۴ برابری از ۱۱۰ میلیارد تومان به ۴۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در سال‌های  گذشته از محل سود انباشته ذخایر بسیاری را در این مدت ایجاد کرده‌ایم به طوریکه ۸۰ درصد از سرمایه به عنوان ذخایر و سود انباشته قرار گرفته است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه سودآوری صندوق در سال‌های گذشته موجب افزایش کفایت صندوق شده است،‌گفت: هم اکنون با توجه به کفایت سرمایه‌، امکان صدور ضمانت‌نامه تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان وجود دارد در حالی که در گذشته فقط این صدور ضمانت‌نامه مختص شرکت‌های تعاونی بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با تدبیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم برای شرکت‌های کارآفرینی و اعضای تعاونی‌ها به همراه شرکت‌های دانش‌بنیان ضمانت‌نامه صادر کنیم و دولت این اجازه را به ما داد تا ۳۰ درصد از پرتفوی خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهیم و مجموعه‌هایی که غیرتعاونی بودند را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با  تأکید بر اینکه در گذشته صندوق‌های ضمانت در کشور شناخته شده نبودند، گفت: عمده بانک‌ها ضمانت‌نامه‌های ما را قبول نمی‌کردند و معمولاً این صندوق‌ها در انزوا قرار داشتند اما در ۴ سال گذشته با  حمایت‌های دولت و وزیر کار ذینفعان ضمانت‌نامه‌ها را توجیه کردیم و با انجام یکسری اقدامات در جریان بررسی شرکت‌ها و همچنین سرعت در پرداخت خسارت‌ها روال پرداخت صدور ضمانت‌نامه‌ها تسهیل شد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون اقتصادی دولت موضوع  استفاده از ظرفیت صندوق‌های ضمانت در قانون مناقصات گنجانده شد،‌گفت: هم اکنون دستگاه‌ها موظف شدند ضمانت‌نامه‌های صندوق‌های ضمانت در کشور را بپذیرند.

حسین‌نژاد معتقد است که در جریان راه‌اندازی صندوق‌های تأمین مالی جمعی، امکان گسترش تعاونی‌های توسعه و عمران شهری و افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد وجود دارد که در نهایت فعالیت‌های اقتصادی به دست مردم انجام شود.

منبع:خبرگزاری فارس

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟