واردات مهر و تسبیح از چین

دکتر محمد قلی یوسفی عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره لزوم نظارت زیرساختی در گمرک برای مشخص شدن کنترل واردات اظهار داشت: اگر شفاف سازی ایجاد شود به طوری که این موضوع در همه اقشار جامعه نمود پیدا کند فسادها خصوصا در گمرک به شدت پایین می آید.

وی در خصوص جلوگیری از واردات کالای خارجی افزود: با فراهم شدن شرایط مطلوب و بستر های مناسب برای تولیدات با کیفیت، خود به خود مردم به سمت کالای ایرانی سوق پیدا می کنند و کالای خارجی از بازار ایران اخراج می شود. اما سوال اصلی اینجاست که چرا ایران نتوانسته است به کیفیت های لازم برای رسیدن به کالا استاندارد در سطح جهانی دست پیدا کند؟

این کارشناس عنوان کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت برای رسیدن به کالای با کیفیت استاندارد، نبود شرایط مناسب چه در بخش تولیدی و چه در بخش عرضه محصولات است. وقتی تولیدکنندگان ضرر می کنند چرا باید کالای با کیفیت تولید کنند؟ در این بین هم نمی شود مردم را مجبور کرد تا از کالای خارجی استفاده نکنند.

یوسفی عنوان کرد: وقتی به تولید اهمیت داده نشود، مهر و تسبیح از چین وارد می شود و یا حتی کفن مردگان را از خارج کشور وارد می کنند. حال چرا کالاهایی با وضعیت مختل بودن صنعت تولیدی کشور وارد می شود به خاطر این است که سود آور است و آنقدری که واردات سود می رساند بخش تولیدی ناتوان است.

منبع:خبرگزاری بسیج

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟