کارآفرینی با طعم شیرینی

لیلا رحمانی، بانویی که با تنها فرزندش زندگی می کند، کیک هایش تلخی زندگی او را شیرین کرده اند.

بانویی که اولین جرقه ذهنیش برای پخت کیک خانگی در مقابل یک سوپر مارکت اتفاق افتاد.

در یک روز سرد زمستانی که تمام پول خرد هایش را جمع کرد تا بتواند یک قوطی رب از سوپر مارکت سر خیابان بخرد و برای پسر کوچکش ناهار درست کند. لیلا با دیدن شیرینی های خانگی از فروشنده سوال کرد: ببخشید آقا این شیرینی ها خانگی است؟

لیلا با شنیدن پاسخ مثبت فروشنده گفت:  اگر من هم شیرینی هایم را بیاورم شما از من خرید می کنید.

وقتی پاسخ فروشنده را شنید با خوشحالی به سمت خانه رفت.

 کارآفرینی

 در ابتدای کار با گرفتن مبلغی پول از مادرش، وسایل مورد نیاز پخت کیک را خریداری کرد و با آن مقداری کیک درست کرد … و به این ترتیب هر روز این کار را ادامه داد وبا سوپر مارکت های مختلف سطح شهر کار می کرد.

این بانوی کار آفرین در رابطه با زندگیش می گوید:من و همسرم در ۱۰ سال زندگی مشترکمان روزهای خوبی را داشتیم، من مغازه فروش لباس داشتم وهمسرم هم تزیینات اتومبیل. تا اینکه رکود بازار باعث ورشکستگی همسرم شد و این ورشکستگی تمام زندگیمان را بهم ریخت، همه چیز را از دست دادیم، برای ادامه زندگی به مشهد رفتیم همسرم مسافر کشی می کرد، که در این زمان به هروئین وشیشه معتاد شد. ۶ بار او را ترک دادم اما فایده ای نداشت. تمام زندگی من وپسرم در حال نابودی بود.

کارآفرینی

در سال ۹۳ تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتم وبعد از گذراندن یک دوره آموزشی وارایه مشاوره های لازم ۲۰ میلیون تومان وام به من دادند وبا پس اندازی ۷ میلیون تومانی که با پخت کیک خانگی برای سوپر مارکت های سطح شهربه دست آورده بودم، کارم را در یک کارگاه آغاز کردم  و بعد از ثبت وتجاری سازی، سیب سلامت محصولاتم را گرفتم ومحصولاتم را با استاندارد به بازار عرضه کردم.

 هم اکنون این بانوی کارآفرین بیش از ۱۰ میلیون تومان سرمایه دارد وماهیانه یک ونیم میلیون تومان در آمد زایی دارد.

کارآفرینی

وی می گوید: درعین حال با مجتمع خدماتی سپاه قرارداد دارم  و تمام نیاز های اولیه آنها را پخت و تامین می کنم.

لیلا ادامه می دهد: دو سال پیش هم به عنوان کارآفرین برتر اشتغال از سوی کشور انتخاب شدم  و الان پیگیر هستم تا بتوانم کارم را گسترش دهم.

او می گوید: تا کنون برای بازاریابی محصولاتم تلاش زیادی داشتم؛ که خیلی موفقیت آمیز نبوده است، از مسئولان می خواهم تا با همکاری با من زمینه موفقیت طرحم و اشتغال زایی را توسعه دهند.

این بانو اولین و آخرین بانوی این سرزمین نیست، از این جمله شیرزنان فراوانند که مردانه و با همتی آهنین قدم در میدان می گذارند.

3 نظر
  1. آموزش آشپزی 7 سال پیش

    ممنون عالی بود

    • نویسنده
      نکوئی 7 سال پیش

      با سلام
      ممنون از توجه شما.

  2. نویسنده
    نکوئی 6 سال پیش

    سلام
    بله حتما ممنون.

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟