کارآفرینی در حوزه صنایع دستی با کمک بسیج سازندگی

کارآفرینی در حوزه صنایع دستی با کمک بسیج سازندگی

رضا شاه ابراهیمی از کارآفرینان فعال در حوزه صنایع دستی است که با کمک بسیج سازندگی توانسته است اشتغال زایی کند.

او در گفتگویی از چگونگی راه اندازی کارگاه خود می گوید. در ادامه مشروح گفتگو با این کارآفرین می آید:
لطفا خودتان را معرفی کنید

به نام خالق هنر، من رضا شاه ابراهیمی هستم که حدود پنج سال است در زمینه هنر های صنایع دستی بویژه نقاشی پشت شیشه، ویترای، دکوپاژ و … فعالیت دارم و در صحنه اولین نفری هستم که در رشته هنری نقاشی روی آیینه مدرک صنایع دستی و فنی و حرفه ای دارم.

نقاشی روی شیشه

از کارگاهتان برایمان بگویید

ما در این کارگاه کارها و فعالیت های هنری زیادی انجام میدهیم من خودم نقاشی پشت شیشه، ویترای، دکوپاژ و … را آموزش می دهم و خانمم به آموزش رو دوزی سنتی، ترمه دوزی و … می پردازد.

 

چگونه ایده راه اندازی این کارگاه در صحنه به فکر شما آمد

چون من قبلا در این رشته فعالیت داشتم دنبال فرصتی بودم که این هنر را در شهرم ایجاد و احیاء کنم ولی هزینه خرید مواد و وسایل اولیه کارگاه بویژه خرید کوره شیشه ر انداشتم به همین دلیل به بسیج سازندگی سپاه صحنه مراجعه کردم و بعد از این اینکه طرحم را به مسئول آنجا گفتم با استقبال ایشان مواجه شد و توانستم از وام اشتغال زایی استفاده کنم و این کارگاه را راه اندازی کنم.
با توجه به اینکه این کارگاه برای اولین باراست که در صحنه راه اندازی شده نحوه استقبال مردم چگونه بوده است؟

خدا را شکر  می کنم که تا الان استقبال خوبی صورت گرفته است. من علاوه بر هنرجویان شهر خودم، کارآموزانی دارم که در سایر نقاط استان و حتی خارج از کشور هستند که با من در ارتباط اند و از راه دور آموزش می بینند. این افراد راه خودشان را پیدا کردند و به این نتیجه رسیده اند که می توانند با تکیه بر هنر و ذوقی که دارند یک تولید کننده موفق باشند. هم اکنون هم هنرجویانی که در این کارگاه فعالیت دارند از سنین ابتدایی تا افراد بزرگسال هستند.

نقاشی روی شیشه

به نظر شما کارگاه های صنایع دستی چه تاثیری بر روی اقتصاد کشور می توانند داشته باشند؟

ابتدا باید بگویم که کارهای هنری باعث میشود که هنر آن منطقه احیاء و از فراموشی جلوگیری شود یا به طور کلی تر بگویم که صنایع دستی معتبرین سند هویت تاریخی هر ملت است. بدون شک هم وجود و فعالیت صنایع دستی مثل قطره هایی هستند که اگر دست به دست هم بدهند میتوانند نقش بسزایی در اقتصاد کشور بویژه در صادرات داشته باشند.

 

میراث فرهنگی تا کنون حمایت هایی از شما داشته است؟

حمایت این سازمان بیشتر جنبه تبلیغی و معرفی بوده است بطوریکه که ما را در اکثر نمایشگاه ها معرفی کرده اند که بتوانیم آثار خودمان را به نمایش بگذاریم.

سخن آخر :

از همه جونان جویای کار دعوت می کنم که از فرصت هایی که هست استفاده کنند و فقط به فکر شغل های پشت میز نشینی نباشند و به کارهای هنری و تولیدی روی بیاوردند. به عنوان مثال صنایع دستی یک ابزار خوب و جوابگو برای افرادی است که میخواهند سریع وارد بازار شوند.  بدون شک هرکسی در هر کاری تلاش کند محال است که موفق نشود.

منبع: مرصاد نیوز

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟