نقش هنرهای دستی درتحقق اقتصاد مقاومتی

هنر دستی

یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.

رونق صنایع دستی برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» گامی مهم محسوب می‌شود که لازمه آن، ترویج، آموزش و حمایت از این صنایع است.با ترویج و آموزش هنرهای دستی و مشاغل خانگی می‌توان بخش بسیاری از موضوعات مربوط به تولید و اشتغال را به روستاها و کارگاه‌های خانگی منتقل کرد.

صنایع دستی جنبه های زیادی به عنوان محرک اقتصادی دارد و  مهمتر این که این صنایع اشتغال و فرصت های در آمدی مورد نیاز زیادی رابرای افرادی که به طور سنتی از اقتصاد محلی محرومند فراهم می کنند و حمایت از صنایع‌دستی بومی هر شهرستان در نهایت می‌تواند به توسعه اقتصاد مقاومتی کمک کند.

صنایع دستی ایران از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و محصولات برآمده از این صنعت مورد اقبال عموم مردم و توریست­ها قرار دارد و کافیست که با نگاهی جامع و برنامه­ریزی منسجم برای تولید و معرفی این محصولات اقدامات لازم انجام شود.

امید است با رشد و توسعه صنایع دستی گام های موثری در جهت ایجاد فرصت های شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال زایی را پیدا وموجبات رشد و توسعه اقتصادی فراهم گردد.

در ادامه تصاویری از صنایع دستی شهرهای مختلف را مشاهده کنید.

هنر دستی

هنر دستی

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟