حل همزمان سه مشکل اشتغال، ازدواج و مسکن با رونق مسکن روستایی

سهرابی، مدیر کل دفتر مسکن روستاییِ بنیاد مسکن، تعداد مسکن‌های روستایی ساخته شده طی از سال ۷۴ الی ۸۴ را ۲۰۰ هزار واحد برشمرد. به گفته سهرابی مسکن‌های روستایی ساخته شده حدفاصل سال‌های ۸۴ تا ۹۲ یک میلیون و پانصد هزار واحد است و در دولت یازدهم نیز طی چهار سال ۲۲۷ هزار مسکن روستایی ساخته شد.

سهرابی با اشاره به برنامه بنیاد مسکن برای ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در پهنه کشور، این مهم را زمینه‌ای برای ایجاد و حفظ بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور خواند.

ضایی: عزم دولت در توسعه مسکن روستایی جدی است

رضایی معاون زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری نیز در این نشست به دفاع از لایحه برداشت ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با هدف اشتغالزایی پرداخت و بیان کرد: «باید به توسعه روستایی نگاه جامعی داشت و به صورت یک پکیج منسجم به آن نگاه کرد.»

رضایی معتقد بود در بهترین شرایط سالانه برای مسکن روستایی ۳۰۰ هزار متقاضی وجود دارد لذا ورود تمام منابع مالی به این حوزه را درست نخواهد بود. در ادامه نیز رضایی به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور برای اختصاص ۲۰۰ هزار وام از منابع بانکی برای مسکن روستایی اشاره کرد و عزم دولت را در این را مسیر جدی خواند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد روستا مبتنی بر کشاورزی نیست، گفت: «ما اعتقاد نداریم که اقتصاد روستا اقتصاد کشاورزی است بلکه مشاغل دیگر نیز نقش قابل توجهی دارند. اشکال اصلی این است که ارزش افزوده به روستا برنمی‌گردد.» رضایی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت در لایحه برداشت ۱٫۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی تجربه‌های گذشته بررسی شده ولی نیازی به ورود این منابع در بخش مسکن نیست و سایر بخش‌ها اولویت دارند.

منبع:خبرگزاری فارس

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟