سیده ناهید حسینی از کارآفرینان عرصه قالیبافی و صاحب کارگاه گل ابریشم

سیده ناهید حسینی فزرند یک کشاورز بوده و در سال ۹۱ و در اوج تحریم ها شرکتش را تامین میکند و در طول این سه سال برای حدود هفت هزار نفر شغل ایجاد کرده و هر سال ۶ میلیارد تومان فرش سفارش داده و فروخته است. خانم حسینی به همه خانم های شهری و روستایی نشان میدهد که چطور می شود با انجام همه وظایف مادری و همسری، کسب و کار بسیار موفقی هم راه انداخت.
قالیبافی
لطفا خودتون رو معرفی کنید. سیده ناهید حسینی  متولد سال ۱۳۴۶ و فارغ التحصیل رشته معارف اسلامی در مقطع کارشناسی هستم و در حال حاضر مسئول کارگاه قالیبافی گل ابریشم می باشم. قالیبافی را از کجا شروع کردید ؟ کار قالیبافی را از ۴ سالگی در کنار پدرم که یکی از هنرمندان درجه یک قالیبافی بود آغاز کردم و در آن زمان به عنوان دستیار درجه یک ایشان فعالیت داشتم.همانگونه که حضرت آقا اقتصاد مقاومتی را مهم دانستند من به این فکر افتادم که این حرفه را به صورت گسترده آغاز کنم و چیزی را تولید کنم که وابستگی کامل به طبیعت نداشته باشد چرا که منابع طبیعی همچون نفت روزی تمام شدنی است و چیزی که خود انسان درست می کند ماندگار است.
قالیبافی
چه تعداد هنرجو دارید و چه میزان اشتغال زایی کردید؟ در حال حاضر در این ترم تعداد ۱۰۰ هنر جو دارم که در کل ۷۰۰۰ نفر را تربیت کرده ام و از این تعداد ۷۰۰ نفر به طور مستقیم زیر نظر خودم کار می کنند و مابقی به طور غیر مستقیم در قسمت های رنگ رزی ، نخ پیچ ، ارائه کار ، خدمات حمل و نقل مشغول به کار هستند. بازاریابی محصولات شما چگونه است و آیا صادرات هم دارید؟ در ارتباط با بازاریابی ، در ابتدا کارهایمان را به سایر استانها و کشورهایی همچون آلمان ، تاجیکستان ، ازبکستان و تعدادی از کشور های عربی که  فرش ایرانی مورد قبول و پسند آنان است فرستادیم و آنان هم استقبال کردند و الان بازار به دنبال کارهای ما می آید و سفارش می دهد. در حال حاضر نیز برای نمایشگاه بازار آلمان دعوت شده ایم که به دلیل مشکلات مالی توان شرکت در این نمایشگاه را ندارم  و اگر هزینه مالی این سفر از سوی مسئولین تامین شود حتما در این نمایشگاه شرکت می کنم. در این کارگاه طراحی سنتی، کامپیوتری، صنایع دستی، کیف چرم، خیاطی، گوهرتراشی و … انجام می‌گیرد که این محصولات بیشتر صادراتی هستند و قالی پیشرفته که تلفیقی از ابریشم، مرینوس و سنگ‌های بافت است در آینده‌ای نزدیک جایگزینی برای صنعت نفت و گاز کشورمان خواهد بود.

قالیبافی

علت موفقیت شما در این حرفه چیست؟ الگو و عامل موفقیتم را پدرم می دانم.به این دلیل که ایشان از همان کودکی تمام نکات قالیبافی را به من آموزش داد و همچنین تمام جزوات و کتب ایشان در اختیار من است و از آنها استفاده کردم.

قالیبافی

چه توصیه ای به علاقمندان به حرفه قالیبافی دارید؟ توصیه من به علاقمندان این است که جهت یادگیری این حرفه قدم بردارند و به قالیبافی به عنوان یک سرگرمی نگاه نکنند بلکه آن را در حد پیشرفته و عالی ادامه دهند تا بتوانند بازار جهان را در دست گیرند و از مسئولین هم در خواست تشویق و تبلیغات لازم به منظور جذب افراد به این حرفه و ایجاد اشتغال زایی را دارم.

قالیبافی

آدرس : کرج، سه راه رجایی شهر، نرسیده به میدان سپاه، کانون فرهنگی شهید موسی سبحانی، سالن گل ابریشم. تلفن های تماس: ۰۹۳۳۹۴۹۳۷۹۱ – ۰۹۱۲۴۶۰۵۲۵۵

منبع: سایت ساتین

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟