ترویج و توسعه شرکت های دانش بنیان در صنعت اسباب بازی

ترویج و توسعه شرکت های دانش بنیان در صنعت اسباب بازی

نخستین جشنواره ملی اسباب بازی که با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا بود با اهدا جوایزی به فعالان این عرصه به کار خود پایان داد. سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی درباره حمایت از برگزاری این رویداد گفت: یکی از کارهایی که ستاد ما و به طور کلی معاونت علمی و فناوری موظف به انجام آن است، ترویج و توسعه شرکت های دانش بنیان و همچنین راه یابی فرهیختگان دانشگاهی به حوزه هایی است که پیش از این به آن بی توجه بوده اند. وی افزود:اسباب بازی یکی از حوزه هایی است که نیاز به ایده های جدید و خلاقیت دارد. این نیاز، هم از جنس ورود نیروی انسانی نخبه است و هم نیازمند صنعتی شدن و تزریق فناوری است.

اسباب بازی

سجادی نیری با بیان اینکه اسباب بازی های ایرانی امروزه به صورت کارگاهی تولید می شوند، افزود: اگر این عرصه صنعتی شود می تواند رشد خیلی خوبی داشته باشد. صنعتی شدن یعنی تزریق فناوری و زیرساخت های فناورانه به این عرصه است. وی حمایت از چنین برنامه هایی را هم از جهت گفتمان سازی و هم از جهت تشویق برنامه ها مهم دانست و گفت: اسباب بازی هم یکی از حوزه هایی است که زیرمجموعه ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی محسوب می شود، پس ما به این عرصه وارد شدیم تا هم ترغیب کننده باشیم که شرکت های دانش بنیان در این زمینه ایجاد شوند و هم قشر دانشگاهی را تشویق کنیم تا پایان نامه هایی را متناسب با نیاز صنعت اسباب بازی تعریف کنند. دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ادامه داد: در همین راستا ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی هم در زمینه پایان نامه های دانشگاهی نخستین جشنواره ملی اسباب بازی حمایت هایی صورت داد و هم چند اسباب بازی فناورانه این جشنواره مورد حمایت قرار گرفتند. گروه داوری نتایج بررسی بیش از ۵۰۰ طرح را در قالب یک بیانیه اعلام کرد تا برگزیدگان جوایز خود را از مسوولان فرهنگی کشور دریافت کنند.

اسباب بازی

این جوایز به برگزیدگان گروه های مختلفی در حوزه اسباب بازی از جمله فرهنگی هنری، حرکتی مهارتی، الکترونیک و رایانه ای، آموزشی و کمک آموزشی و گروه اسباب بازی های فکری اهدا شد. از طرف ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز جوایزی به چهار پایان نامه برتر دانشجویی کشور تعلق گرفت. ستاد توسعه فناوری متعهد شد جهت توسعه فناوری در این بخش، به سه شرکت برتر تولیدکننده اسباب بازی تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال پرداخت کند که با استقبال مضاعف این شرکت ها روبرو شد. اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب بازی کشور با حضور ۸۰ شرکت تولیدی، ۳۰ طراح ایده و جمعی از فعالان و مدرسان عرصه ی اسباب بازی و سرگرمی به مدت پنج روز در تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تماس با ما

عمران و آبادی مسجد افتخار ماست.

ارسال کردن

©2024 - مسجد کارآفرین . ایده و اجرا :رویش رسانه

با شناسه کاربری خود وارد شوید

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟